Kopenhag Gezi Rehberi

Dikkat Dikkat! Bu yazı bolca Hygge etkisi içerir! Buraya gitmeden önce Meik Wiking’in Hygge kitabını okuyup gidiyoruz, dersimize çalışıyoruz 🙂

Bu yazımda Dünya’nın en mutlu ülkesinden bahsedeceğim! An’da kalan, anı yaşayan, gelirinin 45-50 %’ sini neredeyse vergi olarak veren ama “daha güzel şartlarda yaşamamı sağlayan ülkeme destek oluyorum” bakış açısıyla bunu yapanların yaşadığı; Dünya’nın en pahalı ama en muhasır medeniyeti buram buram hissettiren ülke: Danimarka / Kopenhag!

Önce izlenimler gelsin sonra gezi notları gelecek.

İzlenim-1: Eşitlik hissi çok fazla. Herkes aynı, fakir yok, ama über zengin de yok, çok ortalama, çok yakın, çok aynı mali şartlarda yaşıyorlarmış izlenimi uyandırıyorlar. Koca koca sınıf ayrılıkları yok gibi. 

İzlenim-2: Kibarlar! Gerçekten yardımseverler.

İzlenim-3: Kopenhag Havaalanına bayıldım! AVM gibi, sıkılma şansınız yok. Last call’da girdim uçağa 🙂

İzlenim-4: Bisiklet ile mutluluğun bir alakası olmalı. Başka ulaşım aracına ihtiyaç duymadan (Superkilen hariç) tüm şehri kiraladığım bisiklet ile gezdim, çok güzeldi çok 🙂 Bisikletin günlüğü 40-45 DKK idi.

İzlenim-5: “Biz nereye koşturuyoruz böyle yahu hissi !?!” Tek gittiğim için uzzzun uzun gözlemledim! O kadar rahatlar ki, uzun uzun kahveler, uzuun uzun sohbetler. Kafelerin önünde sohbet bankları, çekiştirme-koşuşturma yok. Biz o kadar stresli hayatlar yaşıyoruz ki, bana Kopenhag çok dingin geldi. Sanki şehri kumanda’dan mute etmişler gibi.

İzlenim-6: Bu izlenim değil aslında, kredi kartı ekstremin yüzüme şlaaap diye realiteyi çarpması: ÇOK PA-HA-LI! Şöyle diyeyim bir latte’ye 65 TL, bir çoraba (evet ben çorap koleksiyoncusuyum, güzel çoraplara ölüyorum! ) 90 TL vermişim. 

İzlenim-7: İnsanları güzel. Uzunlar, alımlılar. Bir kere gen olarak avantajlı doğuyorlar. İskandinav ırkı facts!

Haydi Başlayalım!

Kopenhag’ta 1 gece 2 gün geçirdim. Şansıma hava o kadar güzeldi ki, bu hususta şükrediyorum! Çok merkezi, büyük konforlar barındırmayan fiyat/performans+temizlik oranı çok güzel bir otelde kaldım. Tavsiye ediyorum. Detay için TIKTIK.

IMG-0484IMG-0483IMG-0485

Kopenhag havalanından şehre ulaşım çok basit. Metro ile 36 DKK karşılığı ( Nisan 2019 yaklaşık 0,8 TL = 1 DKK) (DKK=Danimarka Kronu) yani yaklaşık olarak 28-29 TL’ye merkez dediğimiz bölgeye geçebiliyorsunuz. Bu arada şu soruyu sormak istiyorum: Danimarka’da otobüslerde veya metrolarda yani toplu taşımada bilet kontrolü çok nadir yani yakalanma riskiniz neredeyse 1%. Kur’lar ve pahalılık bize göre çıldırmış durumda, siz bu durumda bilet alır mıydınız? Aman boşver der devam mı ederdiniz? Merak ediyorum.

IMG-0567
Boşver diyeMEyenler 🙂

Gezilecek Yerler

1- Tivoli Bahçeleri & Belediye Binası

Tivoli Bahçeleri, açık hava parkı & lunapark gibi düşünebilirsiniz. Binmek istediğiniz oyuncak bazında ücret veriyorsunuz. Christmas Markt döneminde de açık olan Tivoli kış döneminde ise kapalı. 1800 yıllardan beri açık Tivoli’ye mutlaka gitmelisiniz.

IMG-0539

IMG-0538

2- Nyhavn

Sağda solda gördüğünüz Kopenhag fotoğraflarının 90%ının çekildiği eski liman bölgesi. Şuan çevrede bol bol kafe hizmet veriyor.

IMG-9832 (1)
Ne kadar foto çekerseniz çekin, yetmiyor 🙂

IMG-0510

3- Superkilen Park

Şehir merkezinden biraz uzak olan, hatta bence göçmen mahallesinde yer alan, Superkilen Park bence overrated bir yer. Kayak yapan, paten kayan hipsterlar ve güzel bir park. Bu kadar.

IMG-2954 (2)

4- Stroget Caddesi

Heh şöyle! Bana alışveriş de tatlı kız derseniz: Stroget Caddesi derim 🙂 Flying Tiger (Bildiğiniz üzere Tiger bir Kopenhag Markası, hatta Kopenhag’ın bize göre alışveriş yapılabilir tek mağazası bence ) da bu cadde üzerinde.

IMG-0531

Cadde üzerinde sevdiğim diğer mağazaların da resimlerini aşağıya bırakıyorum.

Flying Tiger, Urban Outfitter, Monki ve Det Damle Apotek. Özellikle Det Damle hediyelik eşya açısından bayılacağınız bir dükkan. Mutlaka gidin!

Caddenin toplam uzunluğu 3.2 km. Ama sıkılmadan gezeceğinize garanti veriyorum 🙂

tigerIMG-0529

IMG-0535
Buraya Mutlaka Gidin
IMG-0528
Guinness World

5- King’s Garden & Botanical Garden

Yurtdışına çıkınca içindeki doğa sevgisi açığa çıkan bendeniz burada karanlık havada 1 saat kadar bisiklet sürdü. (Tamam elektrikli bisiklet 🙂 ) Otelimin hemen 2 arka sokağında yer alan King’s Garden çok güzel çok 🙂 Botanik bahçe de buranın arkasında kalmakta.

IMG-0556

6- Christiania

Bu yazıyı sırf burası için okuyanlar var biliyorum 🙂 Ama benden size burası için malzeme çıkmaz 🙂 Bisiklet ile gezdim, gördüm! Bu kadar 🙂

7- Lego Store

Çocukluktan beri Lego’ları çok sevdiğim için Lego’nun memleketine geldiğimde uğramazsam olmazdı 🙂

IMG-0533

Yeme-İçme-Market Alışverişi

Ülke pahalı olunca buradaki menüye “Market Alışverişi” girdi farkettiyseniz 🙂

Yemek için özür diyerek tavsiye verecek deneyimi kendimde göremiyorum. Zira sadece 1 defa Tivoli’nin karşısındaki Mc Donald’s a gittim. Adeta Endüstri 4.0’ı  yaşatan Mcdonald’s ta insan yok! Siparişi makineye giriyorsunuz. Bir mekanizma size siparişinizi getiriyor. En azından ben hiç insan görmedim. Ülkede yenilecek en uygun yerlerden biri Mc Donald’s 🙂 Large Cheeseburger menü (bildiğiniz dana etinden hamburger+ büyük boy kola+patates yani öle büyük büyük menüler gelmesin akıllara 🙂 ) 67 DKK yani güncel kur’da 56 TL gibi düşünebilirsiniz.

IMG-0540IMG-0541

Kahve Önerisi: The Coffee Collective

Günde 1 adet filtre kahvesini içemezse kafasına migren giren bendeniz, buranın kahvelerine feci düştüm! Öyle böyle değil!

Market Alışverişi Önerileri

Fakta, Aldi ve 7-Eleven öneriyorum. Daha doğrusu 7-eleven’ı sadece kahve için öneriyorum. Diğer ihtiyaçlarınız için su vs. Fakta ve Aldi tercih edilebilir.

IMG-0568
Havaalanında ben 🙂 

Kozmetik Önerileri İçin: Normal

Bizdeki Gratis & Watson mantığında ama çok daha büyük ve çok daha çeşitli ürün & yeme içme alternatifi olan Normal’i de mutlaka gezmelisiniz.

IMG-0536

Sağlıklı Atıştırmalık & Ara Öğün: Joe and The Juice

Power Shake içecek ve Joe’s Club sandviç tavsiye edilir 🙂 Artık fiyat söylemiyorum 🙂 Vazgeçirmek istemiyorum okuyanları 🙂

 

IMG-0571
Katılıyorum, Jetlag Amatörler için 🙂

Ve son önerim: Posterland!

Beni  otelime çok yakın olan poster & afiş mağazası. Burada 1 saat kadar geçirdim, gerçekten bayıldım. Ev dekorasyonuna, özellikle duvar dekorasyonunu seviyorsanız buraya mutlaka uğrayın. Buradan minik bir poster almış olabilirim 🙂

111829_Posterland


Havanın yanımda olduğu, minimalist bir gezi oldu. Kopenhag’tan geriye kalan Hygge, bol bol bisiklet ve malesef pahalılık oldu. Asla tek gezilmeye endişe edilecek bir yer değil, güvenilirlik konusunda çok rahatça gezebilirsiniz.

Benden bu kadar, bir gezi yazısının daha sonuna geldim 🙂

Umuyorum beğenmişsinizdir 🙂

Sevgiler

Kübra

pratikseyahat@gmail.com

IMG-0510

 

 

 

 

 

1 comments

Yorum bırakın